torsdag 28. august 2008

Hjelp!



Her er det kaos for tida! Og da mener jeg FULLSTENDIG kaoas...


Gubben er på jakt hver dag, jeg henter 2 unger på SFO i 16-tida, spretter innom butikken og handler noe småtteri til middag og sånn, durer deretter til barnehagen, og henter minstemann, (som på det tidspunktet sovner bare han ser en bil, - og DET bør han ikke!;-(


Er hjemme i 17-tida. Lager middag mens skoleungene gjør lekser, og springer att og fram og hjelper dem, redder noen potteplanter, svir noe ris, steiker litt kyllinglår, tørker opp etter minsten som av en eller annen avskyelig grunn har klart å rekke opp til sjokoladekakeglasuren jeg lagde i går og som står i kjølerommet. Og der står han! Med hele hånda oppi bollen...


Mens jeg rydder oppigjen det sølet, blir sjokoladekakedeigen ferdig, og skal opp i forma og inn i ovnen, - men før jeg kommer så langt, har minsten bæsja ut seg... Han er 4 år og har slutta med bleie for leeeeengst!


Vel, kaka er inni ovnen, middagen står på bordet. Alle setter seg, jeg er sliten etter lang arabeidsdag, med 6 undervisningstimer og deretter møter til kl. 15.45, så jeg lengter etter å slappe av i 2 minutter... Vel, der deisa risbollen i golvet gitt, og oppå der kom det litt rømmedressing.. For å slippe å vaske alle gulv _etter_ middagen, velger noget motvillig å tørke det opp med det samme... Mens jeg sitter på alle fire og tørker ris og saus, får jeg et saftglass i hodet...


Og slik går det!


Og kaka!? Den ble svidd, - igjen!:-(


Måtte kapitulere, og spørre svigermor om hun hadde anledning til å bistå med noe kakebakst.. Joda, det kunne hun, og hun hadde vært borti gangen vår, oghørt at det nok var slitsomt nok for meg, så hun hadde bare gått igjen... Hjelp!!!


Så var det fyll til pizzaen 9-åringen skal ha på bursdagen sin i morgen... 12 gutter, rett etter skolen... Er de sultne, tror du!? Må minst ha 2 hjemmelagde til den gjengen! I tillegg til kaker!:-/


Men nå står det en suveren sjokoladekake på kjølerommet, alle ungene er nydusja og ligger i sengene sine og sover.


Nå vil jeg slappe av!


Og så kom gubben: "Har du noe mat, eller? Jeg har ikke spist i dag! Det var så mye rein i fjellet!"


"Hold kjeft!" Vil jeg rope da. "Hvis det var så mye rein, hvorfor i huleste skjøt du ikke en,da, slik at du fikk deg mat!?"


Det endte med at det nå står en ferdig-pizza i ovnen, og jeg er så sliten så sliten... Men akk så lykkelig, tross alt!:-)


Livet som fulltidsarbeidende småbarnsmor med jaktfeber -mann er ikke noen dans på roser, men kanskje jeg får noen roser når jakta er over!? *håper og tror*


Ha en usigelig god natt!:-)

2 kommentarer:

  1. For en dag du har hatt! Beklager, men jeg må bare le, du skriver helt fantastisk *LOL*
    Må si jeg kjenner meg igjen, selv om ting ikke har tatt så av her...
    ... ennå!!! *LOL* Men jeg kan ikke si jeg gleder meg til å begynne å jobbe igjen, jeg har fått det for meg at det kommer til å øke kaos og stressfaktoren her...

    SvarSlett
  2. Hører ut som om du har hatt det hektisk ja...Morsomt å lese, selv om det sikkert ikke var så morsomt å få et saftglass i hodet, og alt det andre...
    Krysser fingrene for at du får mange roser av mannen etter jakt-tid...
    (har jaktmann selv, men han har mer eller mindre gitt seg etter at hunden gikk over til de evige jaktmarker - han jaktet ryper han da - og det blir ikke det samme uten hund...)

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom! Håper du kommer tilbake! Legg gjerne igjen en kommentar her:

Recent Posts