torsdag 2. oktober 2008

Nå er det like før! :-(



Vår kjære Lester, som avgikk med døden for nøyaktig 1 år siden... Fin hund, ja!?


Nå er det nok like før at snøen legger seg her... Det var farlig nære i dag, da snøskurene gikk like ovenfor gården her. Det er så altfor tidlig!! I fjor la snøen seg den 11.oktober, og fortsetter været slik som nå, ligger nok snøen over helga...

Nitrist! Men, det er som alltid overgang fra bart til snø som er verst. Når snøen først har kommet, er det helt greit, men når den kommer og går... Hva skal man kle på ungene før barnehage og skole, liksom!? Det kan være 5 cm nysnø, surt og kaldt når vi reiser, og når vi kommer hjem, kan det være bart, bløtt og varmegrader. Hadde vært kurant i en barnehage hvor personalet hadde brukt hodet, og sett an været, men det gjør de ikke i podens barnehage, ihvertfall! Der kler man på ungene alt de har av klær i sekker og hyller, gjerne låner man litt fra andre også. Men sko er ikke så nøye...

Husker i vinter, da jeg skulle hente minsten. Det var i vinterferien, og jeg hadde vært hos fariseeren, og hentet ham tidlig. Det var 5+, klissvåt snø. Personalet sa at han hadde feber, og han var både snørrete og hostet fælt da jeg kom. "Hvorfor har han Kamik-skoene på seg, da?" tenkte jeg, for cherroxene stod i gangen, på hylla hans. Og de var godt merket. Skoene var selvfølgelig klissvåte, og det var jo både sokker og føtter også.

Men, det største sjokket kom da jeg kledte av ham... Under foret HellyHAnsen-dress, hadde han ullgenser og ullbukse, lånt fleecebukse, ulllongs og ulltrøye. På føttene hadde han vanlige bomulls-sokker, som ikke var våre. Ull-labbene fra Bjørn Dæhli (som han hadde på seg da han reiste til barnehagen), lå i sekken. Tørre.

Gutten fikk halsbetennelse. Greit nok. Men hvorfor hadde ikke personalet ringt meg, når han hadde feber og generelt dårlig allmenntilstand!? Hvorfor hadde de tatt av ham ullsokkene, og tatt på ham Kamik-sko!?

Jeg ble så forbanna, at jeg ringte til barnehagen samme ettermiddag. Gutten hadde nesten 40 i feber, og lå og sov. Jeg fortalte om "antrekket", og spurte hvorfor de hadde tatt på ham så enormt med klær, og tilogmed lånt utstyr fra andre, som han likevel hadde i sekken.

"Når dere ikke kler på ungene deres sjøl, må vi gjøre det!" Var svaret jeg fikk. Fy fa... Og hvorfor de ikke hadde ringt meg for å be meg komme å hente ham når han var sjuk? Jo, de regnet med at jeg ville han en fridag!:-0 Har dere hørt på makan til makkverk!

Og nå går vi atter inn i den sesongen, da jeg og pappa'n til ungene kvier oss for å komme og hente i barnehagen. Heldigvis er det bare 1 som går i barnehagen, og 2 på SFO. Phu!:-)

Måtte bare lette litt på trykket. Kjenner i hele meg at barnehagen, det er en institusjon jeg gladelig skal si meg ferdig med, om et par års tid!

Grumf!:-0

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom! Håper du kommer tilbake! Legg gjerne igjen en kommentar her:

Recent Posts