onsdag 19. november 2008

Gjeeeeeeeeesp:-0

I går kveld kosa jeg meg skikkelig: Spilte Yatzy med ungene, spiste god kveldsmat. Minsten spurte så pent om å få lov til å ligge i pappa-senga i natt, sdien pappa var borte. Og det fikk han jo selvfølgelig lov til:-)
Og til slutt, når ungene hadde lagt seg, var det mammakveld på tv2.
Sliten som jeg var, orka jeg ikke legge meg før i 12-tida, og sovna vel ikke før i 2 tida. Ikke lett å sovne ved siden av en 4 åring med spasmer i søvne:"Ha deg vekk! Dumming!" (Han drømte, altså...)
Dagen i dag starta med et BRAK... Minsten på 4 lå ved siden av meg i dobbeltsenga, sidne gubben var borte. "E må passe på de, e, veit du, mamma!" var det siste han sa før han sovna i går kveld. Nusselig nudelig og god...
MEN da han datt i golvet kl. 05.15 hadde fløyta fått en annen låt, kan man si! "Dusting, dumming, teiting... Fæling! Kor æ'n pappa!!!??"
Og det var ikke akkurat noen pusestemme han fant fram på morrakvisten! Han regelrett brøla inn i øret mitt. Han tok omsider med seg dyna ut på stua, og la seg der i mørket... Han skulle nemlig ligge ved siden av pappa'n sin, og fikk han ikke det, skulle han ligge et annet sted! BaSta!
Det var helt greit for meg, kan du si...
Han lå rolig til ca 6, og da skulle vi jo snart opp, likevel, så jeg stod opp, jeg og. Tok med meg en hylende banditt på badet, og satte ham til å kle på seg mens jeg dusja. Det gjorde han: Truse, olabrok, stillongs.votter på føttene. Søsters genser under og storebrors ulltrøye ytterst... Fin bunad!?
Og det var ikke _lett_ å prøve å få ham til å skjønne at han måtte gjøre noen forandringer...
Til slutt gikk det, og da var klokka 7... 2 andre unger kom på badet, trøtte, bustete og utrolig trøtte. Men de er så store at jeg forventer at de klarer å kle på seg uten mine argusøyne på seg. Vel nede på kjøkkenet forsvant banditten inn på kjøla. I sinne. Et unevnelig ord kom brølende ut fra dørgløtten. "Der datt den forbaska mjølkekattongen i govlet!" Og ganske riktig.. 1,5 l mjølk dannet en flott dam under potetsekken, kakeformene og juicekartongene på guLvet. Herlig!:-(
Heldigvis var nistene smurt på forhånd, så bare frokosten stod igjen... "E vil hå dugatti!" proklamerte melkemannen. Og det fikk han. 5 BRØDSKIVER åt det lille beistet!:-) Ikke rart han var litt uggen i 5-tida, kanskje?
Ettermiddagen har vært ganske rolig:Ubrukelig pannekakerøre ("NÅ", ferdiglaga) havna i søpla, erstattet av brødskiver med Dugatti... og sjokolademjølk.
Nå skal ungen legges, fatter'n har returnert til hjemlandet (han har vært helt til Gjøvik...), og mor spår en meeeeeeget tidlig kveld....Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

1 kommentar:

  1. Utrooolig hyggelig med sånne morgener, eller NEI, det er det ikke. Men heldigvis går det an å le litt av det når man har fått dem på avstand :)

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom! Håper du kommer tilbake! Legg gjerne igjen en kommentar her:

Recent Posts