onsdag 21. januar 2009

Sukk og stønn!

Blir det verre nå, så ...:-(
Altså: Det går farang og influensa i bygda... Da kan dere vel tenke dere resten:

Mellomste fikk det natt til fredag, og har siden kastet opp, hatt høy feber, og vært skikkelig uggen siden da. Ho har vært hjemme fra skolen i 4 dager, noe som for henne er GRUSOMT!! (Heldigvis...Hehe)

Fredag kveld kom mannen min hjem fra sjukehuset, nyoperert i kneet, og ikke veldig mobil.

Helga gikk tålig greit, men så kom tirsdag: Jeg henta minsten i barnehagen, og han var SÅ kvalm!!! Henta så eldstemann på SFO, og han skulle på kulturskole om kvelden, og gledet seg stort, for de skulle begynne med treskjæring.

Vel hjemme spydde minstemann på mannen min. Jeg måtte bade minstemann, og dusje mannen min, samt vaske en hel haug med klær i vaskemaskina. Greit nok. fikk jo 30 min. "fri" mens jeg kjørte eldstemann på kulturskolen. Det er ca 2 mil hver vei å kjøre, så det går ca 30 min. til og fra...
Jeg leverte eldstemann, snudde og kjørte hjem, og med det samme jeg svingte inn på gardsplassen, ringte telefonen min: "Farken!" Tenkte jeg, "Enda en telefonselger, nå da!!!" Men det var fra kulturskolen, "Sønnen din er sjuk, han spydde i sløydsalen, og må hjem!!" Klart som blekk! JEg kjørte og henta ham, han spydde i bilen (jeg hadde med plastpose!), og vel hjemme fortsatte han å spy, stakkar. Han og lillebroren lå på hver sin sofa, med håndklær, spybøtter og alskens remedier hele kvelden/natta. Midt på natta ville eldstemann ligge hos meg, og minstemann hos pappa'n. Da hadde det gått bra veldig lenge, og ingen hadde spydd på lenge. Men vel kommet ned i rent sengetøy, og nesten sovna, braka det løs igjen, - og slik dreiv vi på, da!! Jeg kjente at noe var på vei sjøl, og, og i dag har jeg 39 i feber, skikkelig vondt i halsen. Men nå er ungene ferdige med åspy, TROR JEG!!!
Og influensa er igrunnen til å leve med, så lenge man slipper denne spyinga!!!

Sukk og stønn! Fridagene mine ender ALLTID med å være hjemme med sjuke unger, - eller være sjuk sjøl...

Men nå er gullungene mine bare slappe, - og sultne! Så nå er mamma bare glad og lykkelig, og stapper i seg Paracet for å kunne nyte øyeblikket!

Ha en god dag, folkens!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom! Håper du kommer tilbake! Legg gjerne igjen en kommentar her:

Recent Posts