lørdag 16. mai 2009

Dagen før dagen...


Så er det siste innspurt: Lamminga er nesten over!!! (Mangler bare 10 som skal lamme nå...), 5 bunadstrøyer er strøket og henger på badet, 2 rondastakker er dampet og ordna, 2 guttebunader er sydd ut/inn, og en herrebunad har fått påsydd nye sølvknapper.

Svigermor baker kake for meg til i morgen: Alle heimer skal ha med seg "mat på fat" til festen på samfunnshuset, og jeg har funnet fram utstyr jeg skal ha med for å pynte på samfunnshuset. Vi pynter med bjørk, einer og flagg i år.


Etter pynteseansen kl. 14, blir det restaurantbesøk for familien: Vi feirer at 1 måned med nattevåk og 24-timersdager er over!:-)


I kveld skal nok iallefall 3 stk (jeg og mine 2 eldste barn) benke oss foran tv'n og se på MGP.


Glemte forresten å nevne at vi var på ridekurs på torsdag kveld. DET var moro, det!!! Eldstemann fikk en flott hest, ved navn Pippi, og Mellomste en islandshest som het Sokrates. Jeg var bare tilskuer, men neste gang skal jeg også ri!!!


Ridebukser er bestilt til ungene, og bilder av dem og hestene "deres" henger nå på rommene deres.. De er HELT hestegale for tida, og Mellomste (jente...) er nå medlem av Penny-klubben. Jeg og min kjære har planer om å ordne stallen, og skaffe oss 2 fjordinger eller islandshester om noen år, når ungene kan ta ansvar sjøl (skal selvfølgelig hjelpe dem!!!). Enn så lenge går vi på kurs for å lære oss å ri.


Det var tilløp til dramatikk, da Pippi plutselig la seg, med Eldstemann oppå. Han ante hva som skjedde, og fikk føttene ut av stigbøylene før Pippi daska ned på sida. Heldigvis!!! For det er en stor hest, og det kunne gått ille..


Nå skal mor ordne formiddagsmat, og så er det pynting!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom! Håper du kommer tilbake! Legg gjerne igjen en kommentar her:

Recent Posts