søndag 16. mai 2010

Dagen før dagen

Her i huset fikk mor sove leeeeeeeeeeeeeenge i dag... ALT for lenge, faktisk... Våkna med et rykk klokka 10, og skjønte ingenting.. Det var rlig i huset, - noe som ikke akkurat er hverdagskost. Stod opp, laga meg "continental" frokost: Rista brød med appelsinmarmelade, og en nyydelig kaffe med sjoko og vanilje, i den nye presskanna mi... Rigga meg til i godstolen, med gårsdagens Magasinet, og skulle virkelig koose meg med frokosten.. "Puttelull!! Er du våken!? E trøng hjølp i fjose!!!!" Det var Puttelull-gubben som ville ha min oppmerksomhet.. Bare å stille, i fjøs-muckboots og fjøsklær, labbe bort i fjøset og trå til... Der var det nok ei søye som måtte ha fødselsbistand, og denne gangen måtte jeg sitte på nakken og knipe sammen låra over halsen  hennes til jeg ble gul på låra og blå i trynet.. Og denne gangen gikk det bra!!! Ho hadde 3 flotte lam, - men lykken varte ikke evig denne gangen heller... Ho ville nemlig ikke vite noe av lamma sine.. Også vi som ikke vil ha kopplam.. Dattera i huset tok styringa, og stampa føttene i gulvet: "Mamma!! Ærlig talt! Oss må jo hjølpe desse lamman, da!! Døm må jo få levva!! E ska gje døm mjølk, e!!! Hvis pappa tær mårgåstellet, så ska e stelle døm når e kjøm heimatt frå skulin!!! " Hva sier du til sånt, da!?!? Der stod altså 8-åringen, i full fjøsmundur, skaut over de lyse krøllene, tårer som rant nedover bollekinna, og så på meg med nydelige, runde og blåe øyne.. Ho hadde jo rett!! Klart vi må ta oss av disse lamma!!
Så nå har vi 3 lykkelige barn, med hvert sitt lykkelige lam. Om vi får dem (menneskebarna) med oss på 17.mai feiring i morgen, gjenstår det å se.. Nå er de iallefall fullstendig oppslukt av lammene sine, og jeg er en lykkelig mamma, med kald kaffe og kald toast. Men det gjør ingenting. Lykken er stor i fjøset, og nå er det det viktigste!!

Ha en flott 17.mai feiring i morgen, folkens!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom! Håper du kommer tilbake! Legg gjerne igjen en kommentar her:

Recent Posts