onsdag 9. juni 2010

Arveoppgjør

I dag skulle det være deling av boet etter min kjære gammel-onkel. Han var gift med min bestemors søster, og de var barnløse. Derfor var jeg og min bror som deres egne barnebarn, og vi tilbrakte masse tid ilag med disse herlige menneskene. Gammel-onkel ble hele 97 år, og bodde hjemme helt til det siste. Gammel-tante var veldig flink med alt husarbeid, og det var haugevis med hekleduker, hekla puter, hekla brett-oppheng, gardiner m.m. Hun hekla også blomstervaser, godteskåler... Vet ikke hva hun IKKE hekla, egentlig... :-)

Her bilde av det jeg anser som mine kupp: Karaffelen, glassene og brettet har jeg maaaange minner om! Gammeltante lagde alltid rabarbravin, og selv om jeg var liten, fikk jeg alltid en liten smak av disse glassene.

Blomsterbordet lagde gammelonkel på arbeidsstua da han var 80 år, og han malte det svart!!! Uhørt, i gammeltantes ører, iallefall!!!

Slike bestikk-krukker har jeg sikla etter lenge, men de er jo så dyre!!!

I tillegg "vant" jeg et piknikk-sett fra 60 tallet.. Synes det er knall!! Og må få tatt bilde av det, og, for det er superkult!!!

1 kommentar:

  1. Koselige og fine ting som har med seg mange gode minner. Artig å ta vare på slike ting syns jeg.

    Klem fra meg

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom! Håper du kommer tilbake! Legg gjerne igjen en kommentar her:

Recent Posts