mandag 21. juni 2010

Endelig kan man kalle fridagene sine for FERIE!!!

Ja, SOMMERferie, til og med!! Da jeg dro på jobb i dag, var det 7 grader her hos meg.. Men- det var lettskyet vær, og etterhvert krøp gradestokken opp til 17, og jubelen stod i taket!!! 17 varme sommergrader er ETTERLENGTET!!!
Vel hjemme fra jobb, var gubben godt i gang med grilling av "Puttelulls hjemmelagete hamburgere", med diverse tilbehør, og det ble ferie-feiring på verandaen!! Godt hjulpet av vindskjermer og levegger og alsken dupeditter for å i det hele tatt makte å sitte ute og spise.. Sånn er det, når man frivillig bosetter seg 750 m.o.h i dette hårrålandet her...

Min kjære må forresten være verden desidert beste kjæreste: Han har bestilt storbyferie-tur for oss to, til Praha!!!!!! Det var min 40-årsgave, men jeg hadde egentlig ikke trodd at vi skulle klare å komme oss ivei, men neste torsdag (natt til torsdag) setter vi oss på nattoget til Gardermoen, og lar oss frakte over skyene til Praha, for å være der i 3 netter. Ungene er bortplassert hos verdens beste besteforeldre, og vi to skal nyyyyte hverandre og noen (vel-?!)fortjente dager sammen, uten ungemas og krangling:-) Juhu!!!



I ettermiddag/kveld tok jeg i ren og skjær ferieglede med meg ungene til fjells for å ha piknik ved elvekanten, ved badeplassen vår. Jeg hadde med den arvede piknik-kofferten, ost & kjeks, vannmelon, saft og taffel-sticks. Pledd i lange baner, og ivrige unger: Her skulle det bades!!! Brrrrrr

3 kommentarer:

  1. Bade??? Tullinger!!! :))

    God tur til Praha begge to! En flott by! :)

    SvarSlett
  2. Jeg har vært i Praha 2 ganger før, og jeg elsker den byen!!! Gubben har derimot ikke vært der, så da drar vi nå!:-) Gleder meg kjempemasse!!!!

    SvarSlett
  3. Bading?????? Jeg har nok glemt tidligere badeopplevelser bare..

    Jeg erindrer nemlig tidlig-i-sesongen-bading i elva både hjemme og på setra, det var sannsynligvis ikke mye over null, men bade skulle vi! Husker også at vi ble beordret opp på grunn av blåe lepper.
    God tur!! Det blir kjempefint med Praha nå! Klem

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom! Håper du kommer tilbake! Legg gjerne igjen en kommentar her:

Recent Posts