fredag 25. juni 2010

Ny "ladning" fra Unik hobby

Sukk... Shoppestopp eller ei: Ny CB _måtte_ bare i hus, etter at jeg klarte å knekke den forrige maskina.... Og når jeg først var i gang med "ulovlig" shopping (hadde nemlig stopp...), lot jeg meg rive med, og kjøpte diverse andre ting også, blant annet stempler fra Stempelglede... Gjett om jeg skal koooose meg framover?!?! Forøvrig skal gubben og jeg på shopping i "byen" i dag, uten unger!!!! Da skal vi finne maling, sparkel, kvistlakk og utstyr, og SÅ kan maleren komme og male!!! Vel, må vel rydde og gjøre litt klart, men så lenge jeg slipper å male sjøl, kan jeg gjøre masse på forhånd!! Sjalabais!

1 kommentar:

  1. Man må jo ha litt nytt i ny og ne....

    Mht farger og slikt..
    Det er ikke lett å finne riktige farger, men jeg har god erfaring med en som het fransk grå, den var veldig mye brukt på åttitallet, overbrukt kan en nesten si.. men den har litt rødt i seg og passer faktisk til ganske mye. Ellers så er det jo mange fine kart å tulle seg bort i da...
    Når det gjelder grått og lyse farger så har jeg et godt tips, og det er å få en stor fargeprøve og plassere den i rommet som du skal male. Lyset kan nemlig gjøre mye "rart" med fargene. Et rom jeg malte i gjestehuset skulle bli lyst og lett, men uten lys i fra sør ble det grønt, og passet ikke til den blå senga jeg hadde tatt ut i fra fargekoden. Så nå har jeg begynt å holde meg i en farge og heller variere valøren. Men lett - nei - det er det ikke.. Å finne den riktige er jo helt håpløst. Særlig for meg som aldri greier å bestemme meg...

    Litt tips kan du kanskje finne på bloggen fattighuset også. De har malt lyst en del rom, også noe i grått. Fargekodene er oppgitt her:
    http://fattighuset.blogspot.com/2010/01/fargene-i-fattighuset-litt_18.html
    Vet ikke om det stemmer med huset ditt, men noen av fargene var litt fine syns jeg.. Og så er det ikke så veldig motepreget - det betyr noe for oss, med så mange rom, så mange hus - kan vi ikke kaste oss på en bølge.. Selv om jeg akkurat nå ønsker meg veldig en hvit lys stue.....
    Lykke til! Blir spennende å høre hva dere velger!

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom! Håper du kommer tilbake! Legg gjerne igjen en kommentar her:

Recent Posts