onsdag 7. juli 2010

Så va oss heime att:-)

Puttelull og Puttelull-gubben har (som kjent?) vært en tur til Praha. Vi reiste med natt-toget natt til torsdag, og turen nedover til Gardermoen gikk fort. Flyet vårt gikk klokka 10, og var framme i Praha kl. 11.45. Vi hadde bestilt hotell+fly gjennom Norwegian, og hadde sjekka utrolig mange hotell før vi bestilte. Vi kikka på kart, og syntes igrunnen at alle hotella lå laaangt fra Karlsbroa, som vi hadde som utgangspunkt. Vi sjekka da inn på Bishops House, (rød pil på bildet) et lite og koselig hotell, med ikke veldig mange rom. Det var ganske billig, og et eller annet hotell måtte vi jo ha..
Da vi skulle ut for å spise og ta en øl, gikk vi ca 60 m, og så var vi PÅ Karlsbroa!!! :-) Kunne ikke blitt mer perfekt!!!
Dagene våre forløp omtrent som dette: Våkne, dusje, spise frokost, ut og gå, drikke øl, gå litt, drikke øl, shoppe litt, drikke øl...... Det var ca 35+ hver dag, så ølet vi drakk, ble svetta ut før det nådde magesekken. Og vannet der er jo ikke noe godt... (Vi prøvde med flaskevann... Blurrgh!)
Vi tok en omvisning pr. veteranbil, vi var på slottet/katedralen, vi tok en elvebåt, og vi så fotballkamp på storskjerm på torget ved det astronomiske uret.
Vi reiste hjem søndag kveld klokka 20, og var hjemme i senga vår kl, 04.15. Herlig å komme hjem til tre forventningsfulle unger, som egentlig bare venta på at mandagen skulle komme, for da var det vikingleir som venta på dem.