fredag 17. september 2010

Bursdagsfeiring!

I dag har min kjære bursdag. Bare 38 år (i motsetning til meg....) blir gutten. Tenk at jeg har kjent ham i de 16 siste åra, og vært kjærester i 15, forlova i 13 og har 3 herlige, nyyydelige unger sammen!!! Og enda er jeg like forelska!!!!

Så- i kveld skal han få biff med heimelaga "pommes frites" (delte mandelpoteter, stekt i ovn, med maldonsalt og pepper) peppersaus, broccoli og blomkål, og brownies og heimelaga is til dessert. Ungene skal selvfølgelig være med og lage middag, iallefall eldstemann, som simpelthen eeeelllllssskkkkkeeeeeer å kokkelere!!!!

Skal snart legge inn bilde av stuggu, med nye gardiner m.m.. Gardinene sydde jeg i natt.. Det ble litt av et puslespill, egentlig... Hadde nemlig sett for meg hvordan gardinene skulle se ut, og fant faktisk slike gardiner på Princess... MEN: Jeg hadde tenkt å ha liftgardiner på 2 vindu i stua, pga. sitteplasser rett under... Det ene vinduet er 1,5 m bredt, og det andre 1 m. Liftgardina jeg fant, var 1,3 m.......... Heldigvis hadde de lengder i samme stoff, så da ble det til at jeg kjøpte en lengde på 1,6, og sydde om til kapper, og kjøpte 2 lenger på 2,3 til verandadørene (doble glass-dører).  Lengda på 1,6 viste seg å IKKE være 1,6, men nærmere 1, 6 OG 1,4... Den var så inn i hampen skeiv, at jeg reiv meg i hodet opptil flere ganger, før løsninga åpenbarte seg.. Måtte jo sy på litt på hver ende på den lengste gardina, og ja... Vanskelig å forklare, men til slutt ble det iallefall gardiner!!!! :-)

4 kommentarer:

  1. Hei!! Takk for trivelig kommentar! :) Hørtes ut som en perfekt fredagskveld hos døkk da;) E æ på jobb i kveld, men rekk hemmatt te senkveld og pizza;)Rart ker fort tida går,E og Lars ha vør ihop i 12 år nå i disse dager! Så godt å vite at en ha fønne den rette!! Oss kan gjerne sy puter en dag??!! E har myyyyye stoff oss kan bruke, både gamle og nye!

    SvarSlett
  2. Jaaaaaa!!!!!! Vil du komme hit, eller ska e komme te de!?!?! Hadde det ikke vore artig mæ en slags hobby-/syklubb eller noe!?!? Så kunne oss hatt et "tema" eller noe å jobba med fram mot møtet og på møtet!? Kanskje du kjenner flere som kunne vært med!?!?

    SvarSlett
  3. Det æ hipsomhapp for meg;) E har som regel fri onsdager, æ det ikke da du har fridag og? Men nå te uka ska oss te lillehammer, for eskil ska te øyelege. Hadde vør kjempemoro å fått te noe fast, med flere! Men e æ ganske så ensom med denna hobbyen i min vennekrets ;)

    SvarSlett
  4. Oss klara oss nok sikkert berre oss to og, i starten, te folket fæ opp auånj for dessa kreative tuppånj tå no innfløttara!!!! (Ha jo berre bodd her i 16 år!!!) Har dessverre ikke fri onsdager lenger, e.... Men har mange frikvelder, når ungene slutter med fotball for sesongen!!! Oss tållåst! Verre knall å fått te nå!!!

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom! Håper du kommer tilbake! Legg gjerne igjen en kommentar her:

Recent Posts