torsdag 3. mars 2011

Vinterferie..










Tirsdag denne uka tok jeg med meg mine 3 håpefulle, stappa bilen full av alskens vinterutstyr: ski, skøyter, hockeykøller med mer, og reiste den vesle timen fra heimbygda til nabo/-heimbygda mi.. Været over fjellet var vidunderlig: tørr asfalt, ingen løssnø, og vind i 9 m/sekundet... Glad vegen var snø- og isfri! :-)




Ankomst besteforeldreheimen bestod i å spise nybakte rundstykker som ulver, og ut på skøyteisen med oss, dvs. dem, for jeg kan ikke gå på skøyter med dette kneet mitt.. Egentlig like bra, for jeg kan ikke gå på skøyter! :-) Knis...



Ved barnetv-tid pakket jeg symaskina mi mi bilen, og durte noen meter til venninna mi, for å sy "punger"




Siden har ferien igrunnen gått med til å shoppe, spise, sove, sy, shoppe litt mer... Osv. Vi har det utrolig fint her hos besteforeldrene, og gårdagens høydepunkt var uten tvil bygdas umiskjennelige FASTELAVENSBOLLER!! :-) Mmmmmmmm... Nydelig!!!!



Senere på ettermiddagen var vi i bassenget og kosa oss et par timer. Det var herlig å komme heim, spise pizza, få besøk av onkel og tante, og så legge seg...




I dag har besteforeldrene puttet småtrolla i bilen, og kjørt til Storlidalen, for å se på Bårdsgarden, der hvor Tørris i sin tid holdt til.. Ja, dere kjenner vel til "Tørris, guten frå Storlidalen"? På sørsida av Dovrefjell blir iallefall disse bøkene lest for elevene på småtrinnet, og min lille snuppe i 3.klasse hadde tatt på seg å ta bilder av gården, for så å fortelle og vise fram for sine 6 medelever.. Hihi!



Mor sjøl sitter ved pc'en, drikker kaffe og skal nå strikke sokk nr. 2 til minstemann. Var nemlig innom Husfliden en tur i går, på jakt etter sokkegarn. Der kom jeg over slike store nøster med Ikat-farget garn, som gir utrolig fin effekt på sokker, så nå går pinnene jevnt og trutt..

1 kommentar:

  1. Åå, høres ut som en perfekt vinterferie!!!! Kos døkk videre!! :D

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom! Håper du kommer tilbake! Legg gjerne igjen en kommentar her:

Recent Posts