tirsdag 21. juni 2011

Dagen i dag er en underlig dag....





Dagen i dag var min første feriedag.. Hadde gledet meg leeenge til å våkne uten vekkerklokke, og bare ta livet med knusende ro. Men hva skjedde!? Jo, Puttelull våkna tidligere enn vanlig, tett som ei potte, og litt uggen i hele kroppen, egentlig.. Etter at ørene også hadde våkna, ble jeg oppmerksom på en smule liv i 2. etasje, og etter noen elefant-tramp over stuegulvet, befant Puttelull-datter seg inne på Puttelull sitt soverom.. "Mamma! Mamma!! Vet du hva!?!?! Vi har fått 6 kaninunger!!!!!!!! Kom og sjå!!!!" Det var et lite øyeblikk der, hvor jeg virkelig vurderte å klype meg sjøli armen, for å sjekke om jeg befant meg midt i et fryktelig mareritt... Men selvfølgelig, slike ting _skjer_ med Puttelull-familien. For det som ikke skulle kunne skje, hadde selvfølgelig skjedd: Vi hadde blitt maaaaaaaaaaaange!! Utrolig.. Vel altså: Jeg vet selvfølgelig at kaniner er som, eh, vel, kaniner... De parrer seg. Og i et bur med 3 kaniner, kan det selvfølgelig skje. Ofte. Men vi hadde da forsikra oss om at det ikke var hanner OG hunner!? Sikre på kjønnet var vi ikke, men det ble sagt at det var _samme_ kjønn, og mest sannsynlig var det jenter!?!! De var så sinte på hverandre, at den aller peneste, hviteste og mest kosete var sendt på sommerferie, fordi de to andre var så slemme med henne.... (Burde det kanskje muligens ha ringt en aldri så liten bjelle her!?)







Vel, nå var tiden kommet, og vi hadde fått 6 nyyyyyydelige kaninunger. Noen svarte, nooen svarte/hvite, en liten brun og hvit, en med både hvit, brun og svart pels. De aller nydeligste i verden!!!!!! Men, det som sjokkerte både ungene og meg mest, var at de var store!!!!! Kjempestore!! Til å være nyfødte, altså... Noe de da selvfølgelig heller ikke var... Bonden kunne nemlig fotelle at de var minst 3 uker gamle. Han kunne også fortelle at det i løpet av vinteren hadde vært flere kull i det kaninburet... MANGE flere kull, faktisk............................... Det betyr vel muligens at kanineierene ikke har vært så veldig flinke med kaninstellet sitt!?!? At de ikke engang visste at det hadde vært flere kull der!? Så nå har mor sagt stopp. No more kaninunger!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom! Håper du kommer tilbake! Legg gjerne igjen en kommentar her:

Recent Posts