mandag 3. mars 2014

En liten ryddesjau

Etter et år så og si uten innlegg, er det på sin plass med en liten opprydding her. Ny tittel, nytt bilde, og muligens nytt innhold.
Da jeg startet bloggen, var jeg ihuga kortlager.. Fersk og amatørmessig, men likevel. Denne hobbyen gav meg (og gir meg enda) en masse overskudd. Jeg er nok en liten eremitt, med et stort eksponeringsbehov, og trenger både tid for meg selv, og elsker tilbakemeldinger... Hm. Snodig.
Men altså: Kortlaging var det som startet bloggingen.

Denne lille papireska gav meg flere timer med mental helse!

Etterhvert ble jeg inspirert av min kjære stemor til å begynne å sy. På symaskin..... Jeg har aldri før likt å sy, og etter at jeg sydde mitt siste sting i en alldeles forferdelig kreasjon laget på Tekstil-linja ved Høgskolen I Oslo i 1997, hadde jeg aldri tenkt på å så mye som se på ei symaskin igjen.... Jeg hadde ei stående, etter min avdøde mor. Ei gammel Husqvarna, av tidlig -80 tallsmodell. Men den var støvete!!!!! Jeg lot meg likevel overtale til å iallefall PRØVE å sy på maskina, og etter en del instruksjoner og feilinger, begynte det å klø litt i fingrene etter å få til noe ordentlig selv. Min gamle maskin hadde følgende sømmer: rettsøm, sikksakk og knappehull. PUNKTUM. MEN den sydde veeeeeldig fine sting!!!! Likevel, etter å ha produsert noen tildels forferdelige pennal, som i mitt lille hode et lite sekund var veldig fine, fant jeg ut/ble fortalt at jeg måtte jo ha ei maskin som sydde alskens sting!!! Sykler, biler, campingvogner, og gud vet hva! Og siden jeg er en person som lett lar seg imponere, gikk jeg til innkjøp av symaskin.
Ugler laget av doruller
Ei mappe eller noe sånt
Fotodilla kom også etterhvert
Noen sminkemapper
Dattera og ei venninne får utforske kortutstyret en kveld før jul
Ja, jeg har til og med hatt SYKVELDER sammen med FARGEFEST Det var morsomt det!!!!



Husqvarna Emerald 203
Ei jakke jeg sydde....
Og nå er det strikkedilla som råder....





Det er også en PUFF, med Hooked Zpagetti garn, på pinner nr 15..
Har strikket Farmengenser, Oppdalskofte og Mariusgenserene er på pinnene.... Det er også en PUFF, med Hooked Zpagetti garn, på pinner nr 15... Som dere skjønner, har jeg prosjekter på gang hele tiden, men jeg må med skam melde at ikke riktig alt blir ferdig så fort......

Jeg håper du vil følge meg på ferden i det nye året, og kanskje kan jeg inspirere deg og du meg!?!?!

2 kommentarer:

  1. Mange fine prosjekter! Og sykveldene var så trivelige! Burde absolutt få til det at en kveld!? Må få tørka av støvet av maskina mi e og!! :) Supert at du er i bloggemodus! Er i siget her og :D

    SvarSlett
  2. Sykvelder må vi få til att, ja!!!! Gutta våre kan sikkert klare å slå ihjel et par timer, de og! :-)

    SvarSlett

Takk for at du tittet innom! Håper du kommer tilbake! Legg gjerne igjen en kommentar her:

Recent Posts